לוגו של בי גרין דבוראות ביתית beegreen
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כוורת דבורים בחורף. בי גרין דבוראות ביתית

איך להכין את הכוורת שלכם לחורף?

הכנת הכוורת שלכם לחורף היא חיונית כדי להבטיח את ההישרדות ושגשוג הכוורת שלכם גם במהלך החודשים הקרים יותר. הינה מדריך קצר כיצד להכין את הכוורת לחורף:

הערכה ראשונית של הכוורת:
לפני כניסת החורף, בדקו את הבריאות הכללית של הכוורת. חפשו סימני מחלה, מזיקים או מושבה חלשה. ודאו שהמלכה נוכחת (או שיש הטלה של ביצים מופרות) ושיש אכלוס מספק (מעל 5).

טיפול נגד וורואה:
טיפול נגד וורואה, הקריפטונייט של הדבורים (החמאס של ישראל אם נהיה עדכניים). ללא טיפול לא משנה כמה הכוורת שלכם הייתה חזקה, הכוורת יכולה לקרוס. שימו לב שאתם לא רואים דבורים עם כנפיים שבורות, או סימני מחלה אחרים. תדאגו לתת טיפול מנע.

האכלת הכוורת:
ודאו שלכוורת יש מספיק דבש ואבקת פרחים לחורף. דבורים זקוקות למחסני מזון מספיקים כדי לשרוד כאשר חיפוש מזון הופך למאתגר. במידת הצורך, השלימו את מזונם בחלות דבש ששמרתם מהרדיות או במקרה הצורך בתמיסת סוכר. ודאו שהאכלה נעשית לפני שלכוורת נגמרו מצבורי המזון שלהם, כדי לאפשר לדבורים לאחסן את המזון כראוי.

בידוד הכוורת:
תמיד עוזר לבודד את הכוורת כדי לעזור לדבורים לשמור על טמפרטורה יציבה. אתם יכולים להשתמש בחומרי בידוד כמו לוחות קצף או שמיכות. הניחו את הבידוד מסביב לדפנות וגג הכוורת והשאירו את הכניסה פתוחה לאוורור.

צמצום כניסת הכוורת:
הקטינו את גודל הכניסה (3-5 ס"מ) לכוורת כדי להקל על הדבורים לווסת ולשמור על כוורת חמה יותר.

בדקו את הטיית כוורת:
ודאו שהכוורת מוטה מעט קדימה בכדי למנוע ממי גשמים להיכנס לכוורת ולסייע בניקוז המים.

מגן רוח:
שימו לב שכניסת הכוורת לא נמצאת בכיוון הרוחות. אם כן סובבו את הפתח לכיוון אחר או תיצרו מחסום- רוחות חזקות יכולות להפריע לכוורת לוויסות חום ולגרום לבזבוז אנרגיה אצלן.

בדיקת ציוד:
וודאו שהציוד שלכם במצב טוב, שמנו במידת הצורך את העץ (שמן טבעי) ושימו לב שהכוורת לא יושבת על האדמה.

היו מוכנים להאכלה בחירום:
החזיקו בהישג יד ציוד האכלה לשעת חירום למקרה שיתעוררו בעיות בלתי צפויות.
זכרו שההכנות הספציפיות עשויות להשתנות בהתאם למיקומכם ולאקלים שלכם.

היה מעניין? שתפו את הפוסט-