לוגו של בי גרין דבוראות ביתית beegreen
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דבש על רקע עלי זית. דבש טבעי בחורף, בי גרין דבוראות ביתית

דבש בחורף, המתנה של הטבע

אכילת דבש טבעי יכול ממש לעזור לכם לעבור את החורף בשלום ובבריאות איתנה.
בתרבויות מסויימות יש הנחיה לאכול 5 כפות דבש ביום אם מרגישים חולי (+ שני שיני שום, אבל זה אולי בפוסט אחר).
אז אולי לא 5 כפות אבל הנה כמה סיבות למה לאכול דבש בחורף (לא ב-תה! מעל טמפ' של 45 מעלות ההרכב התזונתי של הדבש נפגע):

תמיכה במערכת החיסון: לדבש תכונות אנטי-מיקרוביאליות ונוגדות חמצון שעשויות לסייע בתמיכה במערכת החיסון. במהלך החורף, כאשר הצטננות ושפעת נפוצים יותר, שילוב דבש בתזונה עשוי לספק שכבת הגנה נוספת.

הקלה בכאבי גרון: דבש שימש באופן מסורתי להרגעת כאבי גרון ושיעול. ערבוב דבש עם מים חמימים יכול להיות תרופה מנחמת לגירוי בגרון, הנפוץ בחודשים הקרים יותר.

חיזוק אנרגיה: דבש הוא מקור טבעי לפחמימות, המספק חיזוק אנרגיה מהיר. בחורף, כאשר הגוף עשוי להזדקק ליותר אנרגיה כדי להישאר חם (מהסיבה הזאת הדבורים אוגרות אותו).

ריפוי פצעים: דבש ידוע בסגולותיו לריפוי פצעים. מריחת דבש על חתכים או שפשופים קלים עשויה לעזור לקדם ריפוי ולמנוע זיהום, דבר שיכול להיות חשוב בחורף כאשר עור יבש ושפתיים סדוקות הם שכיחים.

לחות לעור: לדבש יש תכונות לחות טבעיות, מה שאומר שהוא מושך ושומר על לחות. מריחת מוצרי טיפוח על בסיס דבש או שימוש בדבש כמסכת פנים יכולים לסייע במאבק בעור יבש ומתקלף המתרחש לעתים קרובות בחורף עקב מזג אוויר קר וחימום פנימי.

עיכול משופר: לדבש מאמינים שיש יתרונות עיכול. צריכת דבש, במיוחד במים חמימים, עשויה לעזור להרגיע את מערכת העיכול ולהקל על תסמינים כמו הפרעות עיכול או נפיחות.

הקלה על נדודי שינה: דבש מכיל סוכרים טבעיים, כולל גלוקוז, שיכול להיות בעל השפעה מרגיעה. צריכת דבש לפני השינה, אולי בכוס חלב חמה, עשויה לקדם שינה טובה יותר בכך שהיא עוזרת לשחרר סרוטונין, שהופך למלטונין, הורמון המווסת את השינה.

חשוב לבחור דבש טבעי, לא מחומם וללא תוספות סוכר למינהם בשביל למקסם את הערכיים התזונתיים של הדבש, הכי טוב לדעתנו זה מהכוורת שבגינה שלכם! אבל אנחנו קצת משוחדים…
חורף חם ונעים לכולם! והעיקר שנזכה לבשורות טובות!

היה מעניין? שתפו את הפוסט-