לוגו של בי גרין דבוראות ביתית beegreen
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Untitled-4

מתנחלות

לא, זה לא אומר שהדבורים עם כיפות סרוגות ופאות בטח שרובן נשים…

אבל דבורים מתנחלות, מה זה אומר?

בעונת האביב ולפעמים גם בעונת הסתיו (אביב קטן), הדבורים מחליטות שדי להן, הן הולכות לחפש בית חדש.
למה זה קורה? קודם כל כי זה טבען, כך הן מתרבות בעולם ומגדילות את השפע. בנוסף, לאחר החורף הקשה והמסוגר באביב הן מקבלות פתאום שפע של פרחים, אבקת פרחים וחום והמלכה נכנסת להטלה מואצת. כמו כן המלכה מטילה יותר זכרים בשביל להכין את השטח למלכות חדשות.
המלכה שמרגישה שאין לה כבר מקום להטיל ונהיה צפוף, משאירה כמה תאי מלכונים (הסבר בפוסט הקודם) לוקחת את רוב אוכלוסיית הפועלות הותיקות ויוצאת לחפש בית חדש!
למה המלכה הותיקה תעזוב ולא הצעירה? היא דואגת לילדיה שיישארו עם ירושה ראויה, או שנמאס לה מהבית כפר בפריפריה והחליטה לנסות את מזלה בעיר הגדולה (אין פה נגיעה אישית).
בגלל שהמלכות לא חופפות, הביצים שהמלכה הוותיקה משאירה בוקעות ברובן עד שהמלכה הצעירה מתחילה להטיל וכך יש לה כוורת פנויה.

אז אם הגעתם לכוורת שלכם בעונה והיא לא מלאת דבורים ומרשימה יכול להיות שהיא התנחלה ומה שאתם רואים עכשיו זה המלכה החדשה בצעדיה הראשונים, אז תעשו לה ספתח טוב ותאחלו לה בהצלחה!

האם אנחנו רוצים שהכוורת שלנו תתנחל?
השאלה את מי אתם שואלים,
בביו-דינמיקה מאמינים שהכוורת צריכה להתנחל- שזאת הלידה של הכוורת, והם לא מתערבים אבל יש עם זה לפעמים בעיות שהמלכה הצעירה פגומה או לא חזרה ממעוף הכלולות* שלה.
בשיטות הקונבנציונליות מנסים למנוע מזה לקרות בכך שמעלים וולד לקומה עליונה ומרווחים את קומת הכוורת להטלה של המלכה.

*חשבתם שלא נספר לכם על הדבר המדהים הזה שנקרא מעוף הכלולות?  
המלכה הבתולה יוצאת לעולם ולאחר כמה ימים בכוורת עפה למעוף כלולות, היא משחררת פורמון מסויים שמושך את כל הדבורים הזכרים באזור ועפה לשמש הכי רחוק שאפשר, הזכרים משיגים אותה ומפרים אותה בשמים! (ומתים לאחר מכן) והיא חוזרת מופרת מן השמש מן השמים שמימית ומלכותית, היא עושה זאת פעם אחת ויש לה כ1-2 מליון ביצים מופרות למשך כל חייה בין 4-7 שנים.

אז פעם הבאה שמדברים על התנחלות תסתכלו על העצים אולי תמצאו את האחת שלכן ????

היה מעניין? שתפו את הפוסט-